In 2016 heeft de gemeenteraad de herijkte visie op de dienstverlening vastgesteld. Deze visie is de basis voor de vervolgstappen.

  • Online dienstverlening: we hebben onze digitale dienstverlening verder uitgewerkt. Inwoners kunnen in 2017 steeds meer diensten online regelen. Persoonlijke gegevens zijn goed beschermd. Voor het derde jaar op rij zijn we met vlag en wimpel geslaagd voor de audit voor burgerzaken. We bieden informatie aan via mijnooststellingwerf.nl en mijnoverheid.nl. De website is vernieuwd samen met de gebruikers.
  • Medewerkers: we faciliteren onze medewerkers om hun werk goed en snel te kunnen doen. De medewerkers hebben individueel en gezamenlijk (interne) trainingen in hun vakgebied gevolgd. Enkele werkprocessen zijn getoetst via de klantreizen. De samenwerking in OWO verband met de afdeling ICT gaat goed samen bij alle nieuwe ontwikkelingen. De medewerkers van het team dienstverlening beschikken over voldoende informatie om de inwoners te kunnen bedienen.